Vid en prisutdelning under torsdagen tilldelades Lindahl Stora klientpriset i analysföretaget Regis stora klient- och framtidsstudie Årets Advokatbyrå 2018.
Utmärkelsen tilldelas den advokatbyrå som har Sveriges mest nöjda klienter bland stora juridikköpare, det vill säga klienter som under ett år köper juridiska tjänster för mer än en miljon kronor från sin byrå. Byråerna bedöms i studien utifrån kriterier som bland annat proaktivitet, affärsnytta och kunskap om kundens verksamhet.
Priset togs emot av Magnus Ramberg, Johan Herrström, Jenny Westling Linder och Mikael Smedeby. (Foto: Sandra Birgersdotter)
– Vi är glada över bekräftelsen på att vi skapar nytta för våra klienter och att de uppskattar vårt samarbete. Samtidigt ser vi utmärkelsen som en sporre att fortsätta utvecklas. Därigenom kan vi på ett ännu bättre sätt bidra till att våra klienter och deras affärer når sin fulla potential i framtiden, säger Johan Herrström, styrelseordförande i Lindahl.
– Som byrå befinner sig Lindahl i en spännande fas med fullt fokus på framtiden och vi verkar dessutom inom en bransch i förändring. En utmärkelse som denna blir en extra inspiration i vårt arbete med att vässa vårt erbjudande och möta våra klienters behov, säger Johan Herrström.
Om studien och utmärkelserna
- Årets Advokatbyrå är Sveriges största klientstudie för advokatbyråer specialiserade inom affärsjuridik. Närmare 1100 köpare av affärsjuridik ger i undersökningen sin syn på samarbetet och svarar på frågor om framtiden.
- Stora klientpriset delas ut till advokatbyrån med högst Nöjd Klient Index bland klienter som köpt juridiska tjänster för mer än en miljon kronor från sin byrå.
- Lindahl delar förstaplatsen i kategorin med Hamilton.
- Lindahl tilldelades i samband med förra årets studie jubileumspriset Årets Advokatbyrå 2008-2017, som den byrå med mest nöjda klienter under studiens första decennium.
- Mer om studien: www.aretsadvokatbyra.se