• Om oss
    • Om Lindahl
    • Vårt arbetssätt
    • Sagt om Lindahl
    • Pressrum
    • Hitta till oss
    • Personuppgifter
  • Områden
    • Aktiemarknadsrätt
    • Fastighetsrätt
    • Företags­överlåtelser
    • Immaterialrätt
    • IT/Tech
    • Tvistlösning
    • Alla områden
    • Notarius Publicus
  • Medarbetare
    • Stockholm
    • Göteborg
    • Malmö
    • Uppsala
    • Örebro
    • Helsingborg
  • Aktuellt
    • Event
    • Insikter
    • Nyheter
    • Uppdrag
  • Karriär
    • Lediga tjänster
    • Att jobba på Lindahl
    • Student
    • Business Law Challenge
  • Kontor
    • Stockholm
    • Göteborg
    • Malmö
    • Uppsala
    • Örebro
    • Helsingborg

Lindahl biträder Meda AB i samband med dess företrädesemission om 2 miljarder kronor och apportemission om 3,3 miljarder kronor

  • Hem
  • Aktuellt
  • Uppdrag
  • 2014
  • Lindahl biträder Meda AB i samband med dess företrädesemission om 2 miljarder kronor och apportemission om 3,3 miljarder kronor

Advokatfirman Lindahl biträder Meda AB (publ), noterat på Nasdaq Stockholm, Large Cap, i samband med dess företrädesemission om 2 miljarder kronor samt den apportemission om 30 000 000 aktier i Meda, motsvarande ett värde, vid tidpunkten för avtalets ingående, om ca 3,3 miljarder kronor, som genomförts i samband med förvärvet av det italienska specialty pharma-bolaget Rottapharm S.p.A. Företrädesemissionen förutsätter godkännande av extra bolagsstämma som kommer att äga rum den 6 november 2014. Prospekt med anledning av företrädesemissionen beräknas offentliggöras omkring den 14 november 2014.

Meda är ett ledande internationellt specialty pharma-företag. Medas produkter säljs i över 120 länder världen över och bolaget har egna marknadsorganisationer i närmare 60 länder.

Advokatfirman Lindahl biträder Meda i transaktionen med ett team som har letts av Annika Andersson (Kapitalmarknad och publik M&A), med biträde av bl.a. Maria Arnoldsson (projektledare, Kapitalmarknad och publik M&A), Gabriela Baier-Sandén, Felix Boman och Olivia Flink (Kapitalmarknad och publik M&A), Malcolm Wiberg och Anders Moberg (M&A), Jonas Löfgren (Life Science), Jonas Westerberg, Annie Kabala och Anna Tarring (Immaterialrätt), Jesper Johansson (Bank och Finans), Johan Hörnberg (Arbetsrätt) och Anna Romell Stenmark (Skatt).

Kontakt

  • Anna Romell Stenmark

    Uppsala

    anna.romell.stenmark@lindahl.se +46 705 261 863
Sidor
  • Start
  • Om oss
  • Områden
  • Medarbetare
  • Nyheter
  • Karriär
  • Personuppgifter
Våra kontor
  • Stockholmreception.stockholm@lindahl.se +46 8 527 70 800
  • Göteborgreception.goteborg@lindahl.se +46 31 799 10 00
  • Malmöreception.malmo@lindahl.se +46 40 664 66 50
  • Uppsalareception.uppsala@lindahl.se +46 18 16 18 50
  • Örebroreception.orebro@lindahl.se +46 19 20 89 00
  • Helsingborgreception.helsingborg@lindahl.se +46 42 17 53 00
Sociala medier
  • Följ oss i sociala medier: Instagram, Linkedin, Youtube, Facebook eller prenumerera på vårt nyhetsbrev.

Disclaimer

The material and information on this site is intended for general informational purposes only and does not constitute legal advice on any specific matter. Please note that all images on Lindahl's website, www.lindahl.se, are subject to intellectual property protection and downloading, publication, copying and/or other use of the images requires the written consent of the rights holder. You'll find Advokatfirman Lindahl KB's general terms and conditions here.

Vissa kakor är nödvändiga för webbplatsens funktionalitet, andra hjälper oss att förbättra din upplevelse genom att ge insikt i hur webbplatsen används. För mer information, besök vår cookiepolicy.

Nödvändiga cookies

Dessa cookies är nödvändiga för webbplatsens funktionalitet och kan inte inaktiveras.

Analytics cookies

Vi använder Analytics-kakor för att samla information och ge oss inblick i hur besökare använder vår webbplats. Vi anonymiserar IP-adresser i Google Analytics. Genom att klicka på Neka så kommer vi inte att spara dessa cookies.

Vi använder cookies för att undersöka hur vår hemsida används och ge våra besökare bästa möjliga upplevelse